Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ

τ. Βουλευτής Ν. Καρδίτσας                                                                                                   

  Καρδίτσα, 05/06/2015

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ.

ΤΟΝΙΣΕ Ο ΣΠ. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΠΑΙΔΕΙΑ 2015»

 

Ο τ. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπ. Ταλιαδούρος, στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας «Παιδεία 2015» στην Καρδίτσα στο ξενοδοχείο ΚΙΕΡΙΟΝ την Παρασκευή 5 Ιουνίου, στην ομιλία του επεσήμανε ότι: «για να υπάρξει εκσυγχρονισμός της παρεχόμενης εκπαίδευσης και βελτίωση της ποιότητας της απαιτείται διάλογος και συνεννόηση.»

Ειδικότερα ο κ. Σπύρος Ταλιαδούρος τόνισε ότι: « Σε περιόδους βαθιάς και πολύμορφης κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, συνήθως το πρώτο «θύμα» στον πολιτικό και ευρύτερα στο δημόσιο διάλογο, είναι η νηφαλιότητα και η ψυχραιμία. Είναι ο διάλογος, η συνεννόηση και η σύνθεση των απόψεων. Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό που διεξάγεται σήμερα αυτή η εκδήλωση , που έχει ως σκοπό μέσα από διάλογο και συζήτηση να επισημανθούν τα κύρια προβλήματα της εκπαίδευσης και να ακουστούν προτάσεις, σαφείς και συγκεκριμένες. Είναι αναγκαίο για να υπάρξει πρόοδος να υπάρχουν γέφυρες σύνθεσης και συνεννόησης.

Η συγκυρία της κρίσης μας επιβάλλει να αναδείξουμε τα διαχρονικά πρότυπα της παιδείας. Η παιδεία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την πολιτική, κοινωνική και οικονομική ανασυγκρότηση της Ελλάδας. Άλλωστε, στο σύγχρονο περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης των αγορών, της κοινωνίας της πληροφορίας και της οικονομίας της γνώσης, η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στη διαρκή αναβάθμιση του κατ’ εξοχήν μηχανισμού σχηματισμού και ανάπτυξης του, δηλαδή στην εκπαίδευση, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες προώθησης του «νέου πλούτου των εθνών». Δεδομένης της σημασίας της γνώσης ως ενός από τους σπουδαιότερους σύγχρονους πλουτοπαραγωγικούς πόρους, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η οικονομική ανάπτυξη και η κοινωνική ευημερία, η οργάνωση των εκπαιδευτικών συστημάτων κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότητα και ευελιξία στις σύνθετες ανάγκες του σκληρά ανταγωνιστικού παγκοσμιοποιημένου οικονομικού πλαισίου, αποτελεί για όλες τις χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου θεμελιώδη προτεραιότητα της πολιτικής τους και κυρίαρχη επιδίωξη των επιμέρους επιλογών τους.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινηθήκαμε και ως Κυβέρνηση το 2004-2009, όταν είχα την τιμή να συμμετέχω ως Υφυπουργός Παιδείας με ευθύνη την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Δυστυχώς όμως,  σήμερα υπάρχουν δείγματα πως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν φαίνεται να επιθυμεί τη συνεννόηση για τον προσανατολισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής. Επικρατούν λογικές επιστροφής σε αντιλήψεις του χθές. Αντί να προωθήσει με βελτιωτικές ρυθμίσεις την αξιολόγηση και την αριστεία επαναφέρει τον κομματισμό και τη συναλλαγή και θέτει σε κίνδυνο να αποκοπεί η χώρα από τα τεκταινόμενα στον ευρωπαϊκό χώρο.  Ειδικότερα, η κατάργηση των πιστωτικών μονάδων στα ΑΕΙ, η κατάργηση των ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων των ΑΕΙ, η κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, η επαναφορά των αιωνίων φοιτητών, οδηγούν τα ΑΕΙ της χώρας σε οπισθοδρόμηση. Μάλιστα, οι ρυθμίσεις αυτές, που σήμερα τις καταργεί η Κυβέρνηση,  είχαν γίνει δεκτές με ευρύτατη πλειοψηφία της Βουλής και οδηγούσαν σε βελτίωση της ανώτατης εκπαίδευσης της πατρίδας μας. Δυστυχώς, οι ιδεοληψίες της Κυβέρνησης οδηγούν σε βήματα οπισθοδρόμησης.

Θεωρώ ότι η Κυβέρνηση πρέπει να δρομολογήσει  διαρκή διαβούλευση-συνεννόηση με όλα τα πολιτικά κόμματα, όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, με όλους όσους μετέχουν στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, αλλά και με τους έλληνες ακαδημαϊκούς που βρίσκονται σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού  και μπορούν να μεταφέρουν καλές πρακτικές. Οι όποιες θεματικές αλλαγές χρειάζονται ευρεία συναίνεση, ώστε να μην αναιρεθούν από μία επόμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Έτσι, η εκπαίδευση θα διαδραματίσει και στη χώρα μας το δημιουργικό της ρόλο που μπορεί και είναι αναγκαίο. Η παιδεία απαιτεί συνεννόηση και πορεία ευρωπαϊκή.»

Advertisements