«Όχι Μπαλτά στην εκπαίδευση» τόνισε ο καθηγητής κ. Βερέμης στην ομιλία του

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ «ΠΑΙΔΕΙΑ 2015»

Καρδίτσα, 05/06/2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«ΟΧΙ  ΜΠΑΛΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

« Όχι Μπαλτά στην εκπαίδευση» τόνισε ο καθηγητής κ. Βερέμης στην ομιλία του λέγοντας ότι τα μέτρα για την εκπαίδευση απομακρύνουν τη χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα επεσήμανε τα εξής:

«Η «αντιμεταρρύθμιση» των κ. κ. Μπαλτά και Κουράκη υπόσχεται να καταφέρει στην Παιδεία (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια) θανάσιμο πλήγμα στα εξής θέματα:

1) Εξασφαλίζει την απομόνωση της Ελλάδας από την ΕΕ και την αποκόπτει από τα της Συμφωνίας της Bologna. Καταργώντας τα ελάχιστα ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά αποκλείει την προσέλευση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα.

2) Η επιστροφή των αιώνιων φοιτητών πολιτευτών επαναφέρει τις κομματικές δοσοληψίες στα ΑΕΙ & ΤΕΙ και την εκλογή πρυτάνεων τύπου Πελεγρίτη – Μυλόπουλου.

3) Η αντικατάσταση των πιστωτικών μονάδων του ACTS με τις ελληνικές εξεταστικές μονάδες καθιστά προβληματική την μεταγραφή των φοιτητών μας στο εξωτερικό.

4) Η κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τις πρυτανικές αρχές επιμένει να εκθέσει τους ΔΕΠ στην κατατρομοκράτηση από τις ομάδες των κουκουλοφόρων.

5) Η κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων απέκοψε το πανεπιστήμιο από τον τρόπο διοίκησης των περισσοτέρων ξένων ΑΕΙ.

6) Η παράδοση των μαθητών της δευτεροβάθμιας στην διάθεση των συνδικαλιστών και η πρόσληψη των κομματικών φίλων (13 προσλήψεις) σε θέσεις περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης απέδωσαν μόνον 11 οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ και 2 των ΑΝΕΛ.

7) Η ουσιαστική κατάργηση των προτύπων δημοσίων σχολείων αποτελεί ένα ακόμα χτύπημα στην έννοια της αριστείας (των μη προνομιούχων).

Μπράβο στους σοφούς του Υπουργείου Παιδείας.

Με στοχευμένες ενέργειες ξεπάτωσαν την εκπαίδευση.»

 

ΟΜΙΛΙΑ Ι. ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Τα κύρια σημεία της τοποθέτησης του κ. Αντωνίου είναι τα εξής:

«Ο αντιμεταρρυθμιστικός  Νόμος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ σπρώχνει ακόμη μακρύτερα το ήδη προβληματικό εκπαιδευτικό μας σύστημα από τις βασικές αρχές των αντίστοιχων συστημάτων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Α) Κατεδαφίζουν το θεσμό των Προτύπων – Πειραματικών σχολείων με το αστείο επιχείρημα ότι η συνύπαρξη αριστείας και πειραματισμού είναι αντιεπιστημονική και αδύνατη.

Β) Καταργούν την τράπεζα θεμάτων, γιατί τάχα τυποποποιεί τη γνώση, γιατί στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια, γιατί περιορίζει τις ευκαιρίες των κοινωνικά αδύναμων, λειτουργώντας έτσι ως μηχανισμός αναπαραγωγής των κοινωνικών ανισοτήτων.

Γ) Ισχυρίζονται ότι η επιστροφή της βάσης του 9,5 για την προαγωγή των μαθητών του Λυκείου αποτελεί επίσης μέτρο προστασίας των κοινωνικά αδύναμων, που θα περιορίσει τη σχολική διαρροή.

Δ) Υποστηρίζουν ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών πρέπει να καταργηθεί, γιατί είναι τιμωρητική, γιατί ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό, γιατί οδηγεί στη διαφοροποίηση τις σχολικές μονάδες.

Ε) Διατείνονται ότι το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών των σχολικών μονάδων από τους συλλόγους των διδασκόντων και των διευθύνσεων εκπαίδευσης από τους διευθυντές των σχολείων θα εγκαταστήσει τη δημοκρατία στο σχολείο και στη συγκρότηση της διοικητικής ιεραρχίας, θα συμβάλει στην επιλογή των καταλληλότερων και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς τα στελέχη εκπαίδευσης.

Σκοπός όλης αυτής της προσπάθειας που αναπτύσσει η Πρωτοβουλία 2015 είναι η συνένωση και η ενεργοποίηση όλων όσων πιστεύουν ότι η Ελληνική εκπαίδευση πρέπει να παραμείνει και να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τους κανόνες του Ευρωπαϊκού πλαισίου. Και κατ’ επέκταση, όλων όσων πιστεύουν ότι το GREXIT στην εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο κομμάτι των αναγκαίων συνθηκών για ένα γενικευμένο GREXIT.»

 

ΟΜΙΛΙΑ Ι. ΠΕΤΕΙΝΑΡΑ

Ο  κ. Ι. Πετεινάρας  επεσήμανε τα εξής σημεία:

«  1.      Αύξηση δαπανών για την παιδεία

  1. Υπογεννητικότητα με ότι αυτό σημαίνει για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων τα επόμενα χρόνια.
  2. Αξιολόγηση καθηγητικού και επιστημονικού προσωπικού.
  3. Κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, με δημιουργία σχολής στελεχών εκπαίδευσης.
  4. Αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού με τοποθέτηση παιδοψυχολόγων-παιδοψυχίατρων, στις σχολικές μονάδες.
  5. Προσανατολισμός εκπαιδευτικού συστήματος.

Θεωρώ ότι η συζήτηση για την παιδεία θα πρέπει να γίνεται με συντεταγμένο και θεσμικό τρόπο με παρουσίαση ολοκληρωμένων  προτάσεων απ’ όλους τους θεσμικούς φορείς, ιδιαίτερα στην παρούσα κρίσιμη φάση αλλαγών για την παιδεία.

Η εκπαίδευση ατομικά αλλά και πολύ περισσότερο συνολικά,  κοινωνικά, δεν πρέπει να αποτελεί βραχυπρόθεσμη ή ετήσια διαδικασία, αλλά να έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα και προσανατολισμό και να δημιουργεί τις ασφαλείς προϋποθέσεις για την επανεκπαίδευση και δια βίου μάθηση της νεολαίας.

Είναι απόλυτη η ανάγκη του υπεύθυνου και στρατηγικού σχεδιασμού για να έχει κοινωνικό και εθνικό χαρακτήρα και να μην εγκλωβίζεται σε επιπόλαιες λογικές και μαξιμαλιστικές προεκλογικές δεσμεύσεις.

Με βάση την ανωτέρω λογική η εκμετάλλευση εμπειριών άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων καταξιωμένων στο χρόνο με τις ανάλογες προσαρμογές στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας αποτελεί σοφή επιλογή σε συνδυασμό με τη σωστή διαχείριση του υπάρχοντος  εκπαιδευτικού  προσωπικού.

Επομένως γονείς, εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και πολιτική ηγεσία θα πρέπει από κοινού να αγωνιστούμε για τη βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στην παιδεία.»

Advertisements