ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΣΠΥΡΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ
π. Υφυπουργός Παιδείας
π. Βουλευτής Ν. Καρδίτσας

Αθήνα, 23.3.2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΠΥΡΟΥ ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΥ

 Η ελπίδα για το καλύτερο που πίστεψαν οι Έλληνες ότι θα έφερνε η Συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει χαθεί εδώ και καιρό. Η Κυβέρνηση, δέσμια των ιδεοληψιών της, επιλέγει την φορομπηχτική πολιτική αυξάνοντας τους φόρους για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, αντί να προωθήσει την  περιστολή των κρατικών δαπανών, κυρίως μέσω των αποκρατικοποιήσεων και συγχρόνως την προσέλκυση των επενδύσεων. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι ότι οι διαρκώς αυξανόμενοι φόροι κατατρώγουν τα εισοδήματα, απομακρύνουν τις επενδύσεις, οδηγούν σε λουκέτα τις επιχειρήσεις και αυξάνουν την ανεργία, ιδίως των νέων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ελληνική οικονομία έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2003. Η ύφεση, που ξεκίνησε το 2008, σταμάτησε το 2013. Το 2014, ήταν το πρώτο έτος που παρατηρήθηκε μικρή ανάκαμψη της οικονομίας. Δυστυχώς, η πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης σταμάτησε αυτή την ανοδική πορεία της οικονομίας και ξαναοδηγηθήκαμε από το 2015 σε νέα ύφεση και πτωτική πορεία. Η Κυβέρνηση, αντί να προωθήσει τις αποκρατικοποιήσεις, που θα φέρουν έσοδα και επενδύσεις, ουσιαστικά τις μπλοκάρει. Αλλά ούτε τη διαπλοκή ουσιαστικά έχει διάθεση να κτυπήσει. Και τούτο γιατί η διατήρηση του κρατισμού στον επιχειρηματικό τομέα και κυρίως στα συστήματα παραγωγής και ανάθεσης δημοσίων έργων και συμβάσεων ουσιαστικά στηρίζει τη διαπλοκή, αφού δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Ομοίως και η δημιουργία ολιγοπωλίου στην τηλεοπτική αγορά με 4 μόνο άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση θέλει να δημιουργήσει το δικό της διαπλεκόμενο δίκτυο ενημέρωσης. Και αυτό βεβαίως θα γίνει σε βάρος των πολιτών και της οικονομίας.

Η Κυβέρνηση ουσιαστικά αδυνατεί να επιδείξει κάποια ρεαλιστική πρόταση δημιουργίας και μελλοντικής ευημερίας της χώρας. Αντίθετα, το μείγμα πολιτικής που εφαρμόζει ανακυκλώνει την ύφεση και απομακρύνει τον στόχο της ανάπτυξης. Είναι το χειρότερο κοκτέιλ μέτρων για μια κοινωνία που δεν αντέχει πια να πληρώνει διαρκώς φόρους – φόρους.

Η δήλωση του Πρωθυπουργού ότι «το Πάσχα η χώρα θα γιορτάσει και την ανάσταση της οικονομίας» δείχνει ότι ο Πρωθυπουργός και την δημαγωγία την συνεχίζει και φαίνεται ότι δεν έχει καμία επαφή με την οικονομική πραγματικότητα. Δεν αντιλαμβάνεται ότι με την εφαρμοζόμενη πολιτική του «έρχονται τα χειρότερα», όπως ομολόγησε ο υπουργός κ. Αλεξιάδης.

Η Κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι το μείγμα πολιτικής που εφαρμόζει ανακυκλώνει την ύφεση, εξουδετερώνει την ανταγωνιστικότητα και απομακρύνει το στόχο της ανάπτυξης.

Αλλά και η κατάσταση στο μεταναστευτικό τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η απουσία  του κράτους στους καταυλισμούς των μεταναστών στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι εμφανής. Η Κυβέρνηση φαίνεται να μην διαθέτει πολιτική βούληση να αντιμετωπίσει το ζήτημα με τρόπο αποτελεσματικό. Ακόμα και η συμφωνία στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει εγγυήσεις ότι θα οδηγήσει στην επίλυση του προβλήματος. Το πλαίσιο της συμφωνίας είναι πολύπλοκο και ουσιαστικά σημαίνει ότι οι πρόσφυγες που βρίσκονται στην Ελλάδα δεν θα απεγκλωβιστούν για πολλά ακόμη χρόνια.

Η Κυβέρνηση οφείλει και σε αυτό το θέμα να αφήσει την παθητική της στάση και να αναλάβει ενεργητική διαχείριση του προβλήματος αποτρέποντας την εισροή μεταναστών από το Αιγαίο και αξιοποιώντας περισσότερο τα κέντρα μετεγκατάστασης.

Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από μια σοβαρή κυβέρνηση και όχι από κυβέρνηση που ουσιαστικά έχει απολέσει τον έλεγχο σε όλα τα κρίσιμα θέματα, όπως είναι η οικονομία και το μεταναστευτικό. Χρειάζεται εθνική κατανόηση, ρεαλισμός και αποφασιστικότητα. Χρειάζεται η εφαρμογή μιας άλλης οικονομικής πολιτικής. Ουσιαστικής, και αναπτυξιακής. Μιας πολιτικής που να στηρίζεται στην οικονομική πραγματικότητα και όχι σε δημιουργικές υποσχέσεις για «παραδείσους». Να σταματήσει ο φορομπηχτικός παροξυσμός και να στηριχθεί ο ιδιωτικός, ανταγωνιστικός και αναπτυξιακός τομέας. Μόνο έτσι δεν θα έλθουν τα χειρότερα στην Ελλάδα.

Advertisements